In onze vraag – antwoord interviewreeks TS teamtalk stellen we telkens een van onze collega’s aan jullie voor. Dit keer is het de beurt aan Miguel.
Zou je je kort willen voorstellen?
Ik ben Miguel Zeegelaar. Ik ben 32 jaar en woon in Heerhugowaard.
Hoe ben je in de installatiebranche beland?
Ik zit al sinds mijn zestiende in het loodgietersvak. Vroeger wilde ik eigenlijk automonteur worden. Maar toen ik van school kwam, heerste er een recessie. Daardoor kon ik met mijn diploma in de motorvoertuigtechniek niet aan de slag als leerling. Ik wist wel dat ik graag met mijn handen bezig wilde zijn. Toen ik een keer een snuffeldag bezocht op een RCO of Nova College, heeft dit vak mijn interesse gewekt. Ik ben erin blijven hangen, omdat ik het nog altijd leuk vind om te doen.
Wat maakt het installatievak zo interessant?
Veel mensen zetten de kraan open en vinden het vanzelfsprekend dat er heet water uit komt, maar daar gaan heel wat werkzaamheden aan vooraf. Ik houd me bezig met dingen waar wij dagelijks mee te maken hebben, zoals verwarming, luchtverversing en elektriciteit. Het feit dat ik daar een bijdrage aan kan en mag leveren, vind ik erg bijzonder.
“Ik zorg ervoor dat de juiste persoon op de juiste plek staat met het juiste materiaal.”
Aan de hand van zo’n gesprek leveren we een offerte aan. Als de klant groen licht geeft, gaan we over tot inplannen. Ik bestel het benodigde materiaal en zorg ervoor dat de juiste persoon op de juiste plek staat met het juiste materiaal. In mijn functie ben ik dus bij het hele proces betrokken.
Vanwaar die overstap van een uitvoerende naar een (bege)leidende rol?
Kort gezegd was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben stapsgewijs begonnen in deze sector: eerst als leerling, daarna als monteur en vervolgens als hoofdmonteur. Ik ben dus echt wel naar mijn huidige functie toe gegroeid.
“Klantcontact vind ik ontzettend belangrijk.”

Mis je het niet om zelf in het veld te staan?
Soms wel, maar af en toe spring ik nog in als monteur. Ik ga een klant niet een week laten wachten omdat er niemand beschikbaar is om een thermostaat uit te wisselen. Nu en dan ga ik dus nog weleens op pad, ook vanwege het sociale aspect. Het is fijn om een gesprek aan te gaan met iemand die al jaren klant is bij ons. Klantcontact vind ik ontzettend belangrijk.
Hoelang werk je al bij Technical Services?
Ik werk hier sinds september 2023.
“Nu ik niet meer als zzp'er werk, heb ik volop de kans om mezelf te ontplooien.”
Waarom ben je bij Technical Services komen werken?
Voordat ik bij Technical Services begon, werkte ik als zzp’er. Dat is flink aanpoten. Je werkt alleen en moet zelf je offertes maken en boekhouding bijhouden. Dat vond ik toch net iets te veel. Vandaar dat ik toen mijn oude chef heb benaderd, die hier werkte. Toen ik aangaf dat ik twijfelde of ik nog wel als zzp’er verder wilde, vertelde hij dat hij een uitdagende functie voor me had. Zo ben ik hier terechtgekomen.
Wat maakt werken voor Technical Services leuk?
Het is een redelijk nieuw bedrijf. En dat biedt natuurlijk kansen en groeimogelijkheden. Je begint hier van nul af aan en krijgt veel ruimte om jezelf te bewijzen en ontplooien. Dat trekt mij enorm aan. Ook de ambitie om een grote speler op de installatiemarkt te worden spreekt mij aan. Ik houd wel van een uitdaging, dus ik wil graag een bijdrage leveren aan die ambitie.
Waarom spreken de ambities van Technical Services je aan?
Elk mens en bedrijf moet ambities hebben. Een toekomstperspectief kunnen en willen aanhouden vind ik belangrijk. Ook het verduurzamingsaspect trekt mij. Technical Services probeert daar echt een voorsprong in te nemen, bijvoorbeeld met zijn elektrische wagenpark. Dat vind ik inspirerend.
Binnenkort gaan we met een andere collega in gesprek. Wie dat gaat zijn, houden we nog even geheim. Houd dus onze website goed in de gaten!