Basis pagina

U hebt een serviceabonnement afgesloten, gefeliciteerd! Met een abonnement van Technical Services bent u verzekerd van goede service voor uw verwarmingstoestel. Wat die service precies inhoudt, leest u hieronder.

Cv-ketels

Als u een cv-ketelabonnement hebt afgesloten, kunt u altijd rekenen op een tweejaarlijkse onderhoudsbeurt en gebruik van onze 24/7-storingsdienst. De aanvullende voorwaarden verschillen per abonnement. Zo dekt ons Comfort basis-abonnement voorrijkosten alleen in het geval van storingen. Bij ons Comfort– en Comfort plus-abonnement worden ook de voorrijkosten voor onderhoudsbeurten vergoed.

Qua arbeidsloon zijn er eveneens verschillen. Het Comfort basis-abonnement dekt het arbeidsloon bijvoorbeeld alleen voor onderhoud; het Comfort– en Comfort plus-abonnement ook voor storingen. Het laatste verschil zit ‘m in de materiaalkosten. Bij het Comfort basis– en Comfort-abonnement zijn deze niet inbegrepen, bij het Comfort plus-abonnement wel. In het geval van een storing wordt maximaal €250 vergoed.

Warmte­pompen

Als u een warmtepompabonnement hebt afgesloten, kunt u altijd rekenen op een tweejaarlijkse onderhoudsbeurt en gebruik van onze 24/7-storingsdienst. Ook wordt er altijd dekking geboden voor arbeidsloon bij onderhoud en voorrijkosten bij storingen. Als er sprake is van een storing, worden het arbeidsloon en de materiaalkosten niet gedekt.

Uw abonnement en kosten hangen af van het soort warmtepomp dat u hebt. Het Groen comfort-abonnement is bedoeld voor hybride warmtepompen; het Groen comfort plus-abonnement voor elektrische warmtepompen.

Supple­menten

Aan zowel het cv-ketelabonnement als het warmtepompabonnement kunnen supplementen worden toegevoegd. We bieden supplementen aan voor mv-boxen enerzijds en wtw-units anderzijds. Voor mv-boxen geldt dat de vervanging van CO2-sensoren, vochtsensoren en bedieningspanelen niet is inbegrepen. Ook voor de reiniging en/of inregeling van mv-boxen biedt een mv-supplement geen dekking. Voor wtw-units geldt dat u als abonnee verantwoordelijk bent voor het periodiek reinigen van filters en luchttoevoer- en afvoerventielen volgens de voorschriften van de fabrikant.

Eenmalige onderhoudsbeurten

Aan zowel het cv-ketelabonnement als het warmtepompabonnement kunnen supplementen worden toegevoegd. We bieden supplementen aan voor mv-boxen enerzijds en wtw-units anderzijds. Voor mv-boxen geldt dat de vervanging van CO2-sensoren, vochtsensoren en bedieningspanelen niet is inbegrepen. Ook voor de reiniging en/of inregeling van mv-boxen biedt een mv-supplement geen dekking. Voor wtw-units geldt dat u als abonnee verantwoordelijk bent voor het periodiek reinigen van filters en luchttoevoer- en afvoerventielen volgens de voorschriften van de fabrikant.

Eenmalige onderhoudsbeurten

Hieronder volgt een beknopt overzicht van onze abonnementsvoorwaarden. De volledige voorwaarden vindt u hier (link naar Algemene voorwaarden serviceabonnementen). In het geval van een wijziging van onze abonnementsvoorwaarden wordt u daar tijdig over geïnformeerd.

  • Onze abonnementen gelden enkel voor installaties met een vermogen tot 45 kW. Ze dekken onderdelen binnen de mantel van het toestel evenals randapparatuur, zoals het expansievat en de overstort, vulkraan, inlaatcombinatie en radiatorkranen.
  • Onderhoud wordt standaard eens in de 24 maanden uitgevoerd. Als de fabrikant van het toestel jaarlijks onderhoud voorschrijft of wanneer uw voorkeur hiernaar uitgaat, kan het onderhoud eens in de 12 maanden plaatsvinden. U betaalt in dat geval een vooraf kenbare toeslag.
  • Onze abonnementen hebben een minimale looptijd van 24 maanden. Na deze periode kunt u het abonnement schriftelijk of per mail opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Als u het abonnement binnen de eerste 24 maanden beëindigt, hebben wij het recht de kosten van de inspectie in rekening te brengen.
  • U hebt het recht het abonnement zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen na de inspectie te annuleren. Het staat ons in dat geval vrij om voorrijkosten en gemaakte kosten voor onderhoud, materiaal en arbeidsuren in rekening te brengen.
  • Voor storingen met externe oorzaken brengen we arbeidskosten, materiaalkosten en voorrijkosten in rekening.
  • U dient ervoor te zorgen dat de monteurs de installaties veilig en toegankelijk kunnen bereiken. Dit geldt ook voor buitenunits van warmtepompen. Als er een steiger of hoogwerker nodig is, kunnen wij deze in overleg tegen bijbetaling regelen.
  • U kunt kiezen voor een maandelijkse automatische incasso of een jaarlijkse factuur. In het geval van een maandelijkse incasso wordt het abonnementsgeld automatisch afgeschreven.
  • Het abonnement is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Bij een verhuizing kunt u uw abonnement in overleg meenemen naar uw nieuwe adres.

Zoals gezegd is dit slechts een beknopte versie van onze abonnementsvoorwaarden. Bekijk hier onze volledige abonnementsvoorwaarden.