In onze interviewreeks TS-teamtalk gaan we met collega’s in gesprek. Dit keer stellen niet een maar twee collega’s zich voor: Karin en Daniëlle.
Zouden jullie je kort kunnen voorstellen?
Karin: Ik ben Karin Hazeleger. Ik werk sinds december als financieel medewerker bij Technical Services.
Daniëlle: Mijn naam is Daniëlle van Dam. Ik ben leidinggevende binnen de financiële afdeling.
Wat maakt werken bij Technical Services fijn?
Daniëlle: De collega’s. Als je terugkomt van vakantie, komt zelfs de directie vragen hoe het was. Hier staat persoonlijke aandacht voorop. Ook de samenwerking onderling is prettig.
Karin: Eigenlijk werken wij nog maar kort samen. Toch denk ik dat wij een goed team zijn. Wij kunnen prima op elkaar inspelen.
Daniëlle: Absoluut. Wij zijn best wel vrij om onze eigen draai aan de administratie te geven. Technical Services is een dynamisch installatiebedrijf. Als wij iets veranderd willen hebben, kunnen we dat voordragen aan het management, en bij akkoord mogen we het zelf implementeren.
“Technical Services is een dynamisch installatiebedrijf.”
Wat doen jullie precies binnen Technical Services?
Daniëlle: Wij verwerken de financiële administratie: relatiebeheer, mailbox, projectinrichting, debiteuren- en crediteurenbeheer, en de boekhouding.
Karin: Nu klinkt het als heel weinig, maar het is heel veel en divers wat wij doen.
Welke rol speelt de klant(beleving) bij wat jullie doen?
Karin: We sparren geregeld over wat we kunnen verbeteren. Zo hebben wij eind vorig jaar de betalingsmogelijkheid Mollie geïntroduceerd. Veel particulieren maken hier graag gebruik van.
Daniëlle: Daarnaast zijn we momenteel bezig om ons ERP-systeem te optimaliseren om efficiënter te werken en de foutgevoeligheid in facturatie te verminderen. Alles ten behoeve van de klant.
“Onze klanten zijn geen nummer!”
Karin: Voor mij is klanttevredenheid ook heel belangrijk. Als je als klant een mail stuurt, wil je gewoon snel antwoord hebben.
Daniëlle: De bereikbaarheid hebben we aanzienlijk verbeterd op de afdeling. We behandelen vragen op korte termijn, waarbij klanttevredenheid vooropstaat.
Wat houdt klanttevredenheid voor jullie in?
Daniëlle: We proberen er een persoonlijk tintje aan te geven. Onze klanten zijn geen nummer! Het is niet een computer die antwoordt.
Karin: Precies.
Daniëlle: Wij kijken altijd verder dan de gestelde vraag. Als werkzaamheden onvolledig of incorrect zijn uitgevoerd, dan dragen wij er zorg voor dat het spoedig wordt verholpen. Maar ook de persoonlijke verhalen grijpen ons vaak aan, zoals een vrouw met een pasgeborene die zonder warm water zit.
Karin: Vaak krijgen wij dan van de klant een terugkoppeling dat het naar alle tevredenheid is opgelost. Daar doe je het uiteindelijk voor!
“Als je in een gezellig team werkt, dan zet je een stapje harder waar nodig.”
Jullie hebben dus oog voor de mens achter de factuur?
Karin: Ja, want achter elke factuur schuilt een verhaal.
Daniëlle: En als je in een gezellig team werkt, dan zet je een stapje harder waar nodig.
Karin: Ondanks dat ik hier nog niet zo lang werk, ervaar ik dat ook zo.
Daniëlle: We zitten niet alleen achter de computer cijfers in te kloppen; we zijn meer dan dat.
Binnenkort volgt een nieuwe TS-teamtalk. Houd dus onze website goed in de gaten!